Tiga Rang Undang-Undang di Kongres Penyokong Kebebasan Kesihatan

Tiga Rang Undang-Undang di Kongres Penyokong Kebebasan Kesihatan

Undang-undang di Washington, DC kesan kepada kita semua dalam keinginan kita untuk menggunakan makanan tambahan untuk mengekalkan kesihatan. Update perundangan termasuk potensi khabar gembira bahawa ada tiga rang undang-undang pada masa ini di Dewan Rakyat yang cuba untuk menyokong kebebasan kami untuk memilih bahan-bahan semula jadi untuk menjaga kesihatan kita.

Mari kita lihat pada tiga rang undang bermula dengan Akta Kebebasan Kesihatan. Rang undang-undang ini membuang kuasa FDA sekatan sebelum daripada semua tuntutan hubungan dengan nutrien penyakit. Di bawah rang undang-undang, FDA tidak boleh melarang apa-apa pernyataan mengenai nutrien yang mempengaruhi penyakit, termasuk kesan, dari yang dibuat dalam pasaran dan hanya bertindak terhadap kenyataan jika ia mempunyai bukti yang jelas dan meyakinkan bahawa kenyataan itu adalah palsu.

Pada masa ini blok FDA sangat banyak maklumat yang benar mengenai kesan nutrien dan makanan mengenai penyakit daripada sampai ke pengguna. Halangan yang dikeluarkan oleh Akta Kebebasan Kesihatan, tetapi Akta mengekalkan kuasa kerajaan untuk mendakwa mereka yang membuat kenyataan palsu.

Tujuan penting dalam Pindaan Pertama adalah untuk melucutkan senjata kerajaan persekutuan kuasa untuk mengenakan sekatan sebelum ucapan, jadi Akta Kebebasan Kesihatan ini akan menjadi manfaat yang besar untuk rakyat Amerika yang mahu maklumat yang benar tentang banyak manfaat daripada makanan tambahan semula jadi.

Mari kita beralih kepada Akta Kebebasan Ucapan Kesihatan, rang undang-undang ini menghalang Suruhanjaya Perdagangan Persekutuan mengambil tindakan terhadap mana-mana pengiklan yang berkomunikasi manfaat kesihatan untuk produk yang kecuali FTC pertama menetapkan, berdasarkan bukti yang jelas dan meyakinkan, bahawa kenyataan itu dibuat adalah palsu dan bahawa punca komunikasi membahayakan kepada orang ramai.

Pada masa ini, FTC membalikkan beban Pindaan Kelima bukti kepada kerajaan apabila ia berubah pengiklan dengan iklan mengelirukan dan kemudian menuntut bahawa mereka membuktikan peraturan kenyataan mereka. Ini bermakna anda bersalah melainkan jika anda boleh meyakinkan FTC bahawa anda tidak bersalah.

Pindaan Kelima memerlukan FTC menanggung beban membuktikan pengiklanan menipu. Ia tidak boleh mengalihkan beban kepada pengiklan untuk membuktikan kenyataan yang tidak menipu. Pindaan Pertama memerlukan FTC tidak bertindak terhadap ucapan kecuali ucapan itu mungkin palsu. Pada masa ini, FTC mengutuk pengiklan berdasarkan ketiadaan dokumentasi mengenai kebenaran kenyataan itu, walaupun sama sekali tidak ada bukti mewujudkan kepalsuan itu.

Akhir sekali adalah Tanggungjawab dan Akauntabiliti Kongres Akta. Rang undang-undang ini melarang peraturan yang diisytiharkan dari agensi-agensi kawal selia daripada pergi ke dalam kuasa melainkan jika diluluskan ke dalam undang-undang oleh Kongres, cara Perlembagaan ditetapkannya. Kongres mempunyai kuasa eksklusif untuk membuat undang-undang kira-kira 90% daripada semua undang-undang yang diwujudkan oleh kerajaan persekutuan adalah hasil dari ketua-ketua yang tidak dipilih agensi birokrasi, bukan wakil rakyat kami. Bagi 75 tahun yang lalu, Kongres Amerika Syarikat telah diwakilkan eksekutif, perundangan, dan kuasa mentadbir kehakiman kepada mereka.

Akta ini mengembalikan kerajaan berperlembagaan dengan kembali kepada Kongres tanggungjawab untuk menggubal undang-undang, sekali gus menjadikannya sekali lagi bertanggungjawab terhadap undang-undang kepada mereka yang memilih mereka. Proaktif dan menghubungi Wakil Kongres anda dan memberitahu mereka untuk menyokong kebebasan kesihatan dengan penaja bersama tiga Kisah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar