Masalah resdung dan nafas berbau

Masalah resdung dan nafas berbau

Mulut berbau adalah keadaan yang biasa, yang kebanyakan orang kaitkan dengan kebersihan mulut yang tidak baik. Walau bagaimanapun, ia juga boleh disebabkan oleh keadaan perubatan. Salah satu daripada syarat-syarat ini adalah masalah yang berkaitan sinus. Jika anda berfikir sinusitis adalah punca masalah bau nafas anda anda perlu memahami hubungan antara keadaan dan mulut berbau untuk membantu anda menghapuskan nafas berbau anda.

Salah satu sebab utama untuk mereka yang mempunyai masalah resdung membangunkan mulut berbau adalah bahawa lendir dihasilkan bertindak sebagai tempat pembiakan bakteria. Ini adalah benar terutamanya jika anda telah membangunkan satu titisan jawatan hidung. Satu-satunya cara untuk benar-benar menyembuhkan nafas yang berkaitan sinus yang tidak baik adalah untuk merawat sinusitis anda, yang akan memerlukan lawatan ke doktor anda. Apabila doktor anda telah membantu mengubati masalah sinus, atau sekurang-kurangnya mengurangkan kekerapan dan intensiti gejala, masalah bau nafas anda harus bermula untuk mengurangkan. Ia akan mengambil masa beberapa minggu untuk pergi sepenuhnya, dan ia adalah sangat penting untuk mengekalkan piawaian yang tinggi bagi kesihatan mulut yang pada masa ini.

Ia bukan sahaja lebihan kahak makan bakteria yang boleh menyebabkan penghidap sinusitus untuk membangunkan nafas berbau. Satu lagi punca utama nafas yang tidak menyenangkan ialah mulut yang kering, seperti ketiadaan air liur meneutralkan datang keupayaan yang meningkat untuk bakteria merebak. Sinusitus sering dirawat dengan antihistamin, kesan sampingan biasa yang merupakan mouth.You kering boleh mengatasi kesan mulut kering dengan tinggal terhidrat. Ini akan perlu air sebagai kafein dan alkohol memburukkan bau nafas, dan minuman manis, termasuk jus buah-buahan, adalah satu faktor yang besar dalam penyakit gusi dan masalah gigi yang lain yang merupakan faktor yang besar menyumbang kepada mulut berbau.

Jika anda mahu mengelakkan kesan-kesan sampingan mengambil ubat untuk masalah resdung, ada cara semulajadi untuk merawat keadaan anda. Terdapat tablet dan semburan yang ada yang tidak akan menyembuhkan masalah resdung anda sepenuhnya, tetapi akan melegakan tanda-tanda besar. Pengairan hidung menjadi semakin popular kerana ia adalah berkesan bagi kebanyakan orang. Peranti sesuai untuk ini boleh dengan mudah dibeli di farmasi atau internet pembekal. Penggunaan tetap pengairan hidung bukan sahaja mengurangkan kemungkinan mengalami serangan sinusitis, tetapi juga melegakan jawatan menitis hidung.

Jika anda masih mengalami nafas berbau beberapa minggu selepas merawat sinusitis anda, mengambil perjalanan ke pakar pergigian anda. Walaupun masalah lisan kecil, seperti plak sedikit membina atau poket periodontal kecil, boleh membantu mengekalkan masalah mulut berbau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar