Penyembuhan Gout Sememangnya Dengan ini Pemulihan semula jadi

Penyembuhan Gout Sememangnya Dengan ini Pemulihan semula jadi

Gout adalah hasil daripada jumlah yang berlebihan asid urik dalam aliran darah, air kencing dan tisu. Asid urik menghablur pada sendi, menyebabkan mereka membengkak. Kesakitan, yang boleh bertahan selama beberapa jam atau hari, begitu menyeksa dan penghidap mungkin tidak dapat berjalan tanpa bantuan. Berita baik adalah bahawa, anda boleh menyembuhkan gout secara semula jadi menggunakan ubat rumah terbukti.

Perkara pertama yang perlu anda lakukan adalah untuk mengetahui hubungan antara diet dan penyakit ini. Pengambilan yang kaya dengan purin makanan seperti salmon, herring, asparagus, ayam, dan organ-organ haiwan mesti dielakkan atau sekurang-kurangnya dikurangkan.

Satu lagi cara yang anda secara semulajadi boleh menyembuhkan gout anda adalah untuk minum air yang banyak setiap hari. Air flushes luar asid urik dari sistem anda supaya mereka tidak dapat disimpan dalam sendi. Jumlah yang disyorkan pengambilan air hendaklah sekurang-kurangnya 8 hingga 12 gelas sehari.

Obesiti dan gout

Obesiti juga merupakan faktor risiko utama untuk gout, jadi penghidap gout mesti belajar untuk mengawal berat badan mereka. Menurut Obesiti Persatuan Amerika, Indeks tinggi Body Mass (BMI) adalah satu faktor yang menyumbang kepada lebih 30 penyakit, termasuk gout. Sebab untuk ini adalah kerana berat badan berlebihan meletakkan beban yang lebih berat pada buah pinggang dan menghalang pembebasan semula jadi asid urik dari sistem. Terdapat peluang peningkatan asid urik mendapat disimpan di air kencing dan tisu. Jika anda ingin menghilangkan gout anda dan anda mempunyai berat badan berlebihan, anda harus cuba untuk kehilangan perkiraan berat dlm pon tambahan melalui diet dan senaman.

Sambungan Vitamin C

Satu lagi cara untuk menyembuhkan gout secara semula jadi adalah untuk memuatkan sehingga pada makanan yang kaya dengan Vitamin C. Kajian menunjukkan bahawa Vitamin C membantu dengan mengurangkan tahap asid urik di dalam badan. Dalam satu kajian yang disiarkan dalam Arkib Perubatan Dalaman, keputusan menunjukkan bahawa ada insiden yang lebih rendah daripada penyakit di kalangan orang-orang yang diet yang kaya dengan Vitamin C.

Para penyelidik mendapati bahawa mereka yang mengambil 1,500 miligram atau lebih daripada Vitamin C setiap hari mengurangkan risiko membangunkan gout sebanyak 45 peratus berbanding mereka yang hanya mengambil masa kurang daripada 250 miligram per hari. Selain itu, penyelidik mendapati bahawa bagi setiap 500 miligram vitamin C yang diambil oleh kaum lelaki, kedua mengurangkan risiko sebanyak 15 peratus lebih. Keputusan kajian itu, yang menjangkau 20 tahun dan mengambil bahagian dalam oleh 46.994 orang mengetuai penyelidik membuat kesimpulan bahawa Vitamin C tambahan tidak lebih daripada 2,000 miligram boleh menjadi cara yang berkesan untuk menyembuhkan gout secara semula jadi.

Pakar perubatan semula jadi juga bersumpah dengan memakan pisang-yang tidak hanya kaya dengan Vitamin C tetapi juga kalium sebagai satu lagi cara yang berkesan untuk cfight penyakit ini. Kekurangan kalium dikaitkan dengan peningkatan risiko gout kerana ia meningkatkan paras asid urik dalam darah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar