Bagaimana untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Dengan Pemulihan semula jadi

Bagaimana untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Dengan Pemulihan semula jadi

Terdapat banyak orang yang suka idea menggunakan kaedah penyembuhan semula jadi. Sebahagian besar daripada ini adalah kerana kesan-kesan sampingan yang kerap dan komplikasi yang disebabkan oleh ubat-ubatan konvensional. Hampir setiap ubat yang ditetapkan oleh doktor yang berpotensi akan mempunyai kesan sampingan yang tidak diingini.

Jika anda mendapati diri anda sebuah buku yang baik pada ubat semula jadi maka anda akan melihat bahawa kebanyakan perkara yang boleh dirawat dengan ubat-ubatan dan teknik alternatif. Bahkan beberapa jenis kanser boleh berjaya berperang dengan kaedah ini.

Kemurungan dan pelbagai bentuk penyakit mental boleh mendapat manfaat apabila mereka dilayan dengan ubat semula jadi. St John Wort kini secara meluas diiktiraf sebagai anti-depresan yang sangat berkesan; sehinggakan di Jerman dan beberapa negara Eropah lain yang kini boleh didapati secara meluas pada preskripsi. Kilang itu berkembang dalam pelbagai lokasi di seluruh dunia termasuk New Zealand, India, Afrika Selatan dan Australia.

Terdapat juga beberapa ubat alternatif yang boleh digunakan untuk melegakan selesema. Selama bertahun-tahun orang telah dikenali manfaat Camphor, Menthol dan Eucalyptus dan mereka benar-benar melakukan kerja. Ini semua mempunyai bahan aktif yang boleh membantu untuk mengurangkan hidung sakit dan tekak sementara juga membantu dengan kesukaran bernafas.

Satu lagi makanan tambahan semulajadi yang dipandang tinggi adalah Glucosamine. Ini diambil oleh beribu-ribu orang setiap hari untuk artritis dan keadaan sendi yang menyakitkan. Ia sering digunakan bersama dengan Chondroitin atau MSM (Methylsulfonylmethane). Ini semua mempunyai reputasi yang sangat baik untuk membantu mereka yang mempunyai masalah sendi.

Terdapat banyak penyakit dan keadaan yang boleh dirawat tanpa keras, ubat-ubatan perindustrian. Sejumlah besar wanita menopaus memilih untuk menggunakan rawatan alternatif dan bukan bentuk taraf HRT. Sekali lagi, ini juga dikenali sebagai rawatan alternatif berjaya.

Walaupun ia bukan sahaja makanan tambahan dan ubat-ubatan yang begitu popular; pada tahun-tahun kebelakangan ini, semakin ramai wanita akan keluar dari jalan mereka untuk mencari kosmetik semulajadi. Ia telah lama diketahui bahawa konvensional solekan sering mempunyai beberapa bahan-bahan yang agak buruk dan ia tidak sukar untuk memahami mengapa ramai wanita tidak berminat untuk menggunakannya.

Ramai orang telah mendapat kulit yang sensitif dan konvensional solekan, minyak wangi atau syampu boleh menyebabkan beberapa reaksi alahan yang tidak menyenangkan. Produk organik boleh membuktikan untuk menjadi rahmat yang mutlak. Sebab besar lain untuk wanita memilih kosmetik alternatif dan produk kecantikan adalah mengetahui bahawa mereka belum diuji ke atas haiwan.

Ia bukan tahun yang lalu bahawa banyak orang akan mencemuh idea yang menggunakan kaedah rawatan semulajadi dan alternatif. Mereka dilihat sebagai sedikit yang sisa 'berangin-dongeng' era kuasa bunga. Sekarang perkara yang jauh berbeza. Ia bukan sahaja orang awam yang menyedari betapa berkesan mereka adalah; terdapat juga banyak doktor yang dapat melihat bahawa mereka benar-benar bekerja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar