Pemulihan Heartburn Asli dapat Penyembuhan Masalah Anda

Pemulihan Heartburn Asli dapat Penyembuhan Masalah Anda

Manakala 20% daripada orang yang terlibat dengan pedih ulu hati pada setiap minggu, yang lain hidup bersamanya setiap hari. Mengambil ubat untuk menyelesaikan masalah ini adalah tidak sentiasa jawapannya. Malah, mengelakkan ubat adalah cara yang lebih baik untuk pergi terutamanya jika anda boleh mengetahui dengan tepat apa yang menyebabkan kesakitan anda. Ubat pedih ulu hati semula jadi boleh menyembuhkan masalah anda.

Malangnya, ramai orang tidak percaya pada ubat pedih ulu hati semula jadi dan hanya percaya pada ubat farmaseutikal. Walau bagaimanapun, ubat semula jadi bukan sahaja menyembuhkan beberapa masalah kesihatan, mereka sering berbuat demikian tanpa apa-apa jenis kesan sampingan. Dadah tidak boleh membuat tuntutan ini sekali pun.

Oleh itu, sebelum melakukan apa-apa pun, rujuk dengan doktor anda untuk memastikan bahawa tidak ada keadaan perubatan yang mendasari lain yang menyebabkan ketidakselesaan dan kesakitan. Sebaik sahaja anda mempunyai lampu hijau dan tahu apa masalah anda, anda boleh mula bekerja di atasnya.

Sebagai contoh, perkara pertama yang anda boleh lakukan ialah menukar diet anda, dan memotong makanan tertentu yang sering dikenali untuk mencetuskan pedih hulu hati. Makanan tersebut, dalam tiada perintah tertentu termasuk tomato, buah-buahan sitrus, bawang mentah, lada, kopi, coklat, cuka, pudina, spermin dan banyak lagi.

Pada ketika ini, adalah penting untuk tinggal duduk dan tidak berbaring selama sekurang-kurangnya dua jam selepas makan. Selain itu, ia adalah penting untuk mengehadkan jumlah makanan yang anda makan. Jika anda masih lapar, hanya makan bahagian yang lebih kecil lebih kerap sepanjang hari. Selain itu, ia adalah penting untuk makan dengan betul dan kunyah makanan sebelum menelan.

Perkara-perkara lain yang boleh anda lakukan untuk membantu dengan pedih ulu hati anda adalah untuk cuba untuk berurusan dengan tahap tekanan anda. Anda boleh mencuba beberapa teknik relaksasi, seperti meditasi, atau mengambil herba semulajadi yang boleh membantu dengan tekanan. Merokok juga boleh memburukkan lagi keadaan demikian sama ada mengurangkan atau berhenti sama sekali. Anda juga boleh cuba likuoris, yang boleh mengurangkan keradangan dan membantu dengan masalah perut yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar